Organizator:

Audi prezentuje koncepcyjną wersję nowego e-trona

Podziel się

Zaprezentowana wersja coupe modelu Q4 e-tron będzie siódmy elektrycznym modelem w gamie Audi.

Audi Q4 e-tron concept było na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w roku 2019 zapowiedzią pierwszego kompaktowego elektrycznego SUV-a marki Audi. Model Q4 Sportback e-tron concept to SUV coupé - drugi model tej linii produktowej, który do seryjnej produkcji wejdzie w 2021 roku.

Oba modele są do siebie bardzo podobne. Maja zbliżone wymiary (Sportback jest nieznacznie dłuższy i szerszy), a także posiadają ten sam napęd o mocy 225 kW. Bateria, według WLTP, ma umożliwić pokonanie 450 km na jednym ładowaniu. Jeżeli z kolei zdecydujemy się na wersję z napędem na tylną oś, zyskamy dodatkowe 50 km. 

Z tyłu Audi Q4 Sportback e-tron concept uwagę przykuwa szerokie, diodowe pasmo łączące oba tylne światła. Podobnie jak w przypadku pierwszego Audi z napędem elektrycznym, czyli modelu e-tron, również nowy pojazd koncepcyjny charakteryzuje się zamiast tradycyjnego grilla osłony chłodnicy uporządkowaną, zamkniętą powierzchnią w szerokiej, prawie pionowej ośmiokątnej ramie. Charakterystyczne dla marki Audi są również wyraziście przetłoczone błotniki wszystkich czterech kół. 

Nie mniej ciekawie jest we wnętrzu pojazdu. Poczucie dużej przestronności podkreśla kolorystyka. Jasne, ciepłe tony dominują
w górnej części kabiny, a w strefie podłogi kontrastuje z nimi ciemna wykładzina. Podsufitka, słupki, część obić drzwi oraz deska rozdzielcza, są pokryte białymi i beżowymi tkaninami z mikrofibry.

Wyświetlacz cyfrowego kokpitu Audi virtual cockpit znajduje się tuż za kierownicą. Na jego ekranie wyświetlane są najważniejsze informacje – prędkość, poziom naładowania i dane nawigacji. Nowością jest wielkoformatowy wyświetlacz danych na szybie head-up display z funkcją rozszerzonej rzeczywistości. W tej formie wyświetla on najważniejsze informacje w postaci grafik, np. strzałek pokazujących kierunek skrętu, ukazujących się jakby bezpośrednio na nawierzchni drogi przed nami.

Panele sterowania, zaprojektowane jako pola dotykowe na ramionach kierownicy, mogą być wykorzystywane do wyboru często używanych funkcji. Na środku, nad konsolą środkową, znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy, za pomocą którego wyświetlane i obsługiwane są funkcje infotainment oraz funkcje pojazdu. Dla ułatwienia obsługi, ekran jest zwrócony delikatnie ku kierowcy. Pod nim znajduje się panel przycisków do sterowania klimatyzacją.

Źródło: materiały prasowe Audi