Organizator:

Elektryczne SUVy i prezentacja modelu i4 – elektromobilne nowości od BMW

Podziel się

Koncern BMW kontynuuje budowę elektrycznego portfolio. W ostatnich dniach poznaliśmy dwa duże SUVy: BMW iX xDrive40 i BMW iX xDrive50 oraz model i4 określany, jako „gran coupe” i główny konkurent Tesli 3 w walce o dominacje na rynku. Nowości od Bawarczyków mają wiele do zaoferowania łącząc luksus ze sportowym charakterem i bardzo dobrymi osiągami.

Pogromca Tesli 3 zaprezentowany! – Poznajmy BMW i4

Podczas konferencji prasowej zapowiadającej nowe strategie koncernu, zaprezentowano oficjalnie elektrycznego „gran coupe”, czyli model i4, który jest zapowiadany, jako godny rywal dla Tesli 3. Model był już znany z konceptu i zdjęć w kamuflażu i szeroko komentowany, głównie za sprawą kontrowersyjnej atrapy z przodu.

Wygląd to jednak nie najważniejsza kwestia w i4, bo auto ma mieć do zaoferowania przede wszystkim świetne osiągi, wyposażenie i luksus. Na razie producent podał jedynie kilka najważniejszych informacji na temat deklarowanych osiągów nowego elektrycznego flagowca.

Moc 530 KM przyspieszenie do 100 km/h to 4 sekundy robi wrażenie, a zasięg według WLTP ma sięgać 590 km, dzięki wyposażeniu go w akumulator o pojemności 80 kWh ważący 550 kilogramów. Dzięki ładowarce DC o mocy 150 kW auto można naładować do stanu 80% w czasie około 35 minut. Inżynierowie BMW chwalą się, że w 6 minut można podładować i4 na możliwość przejechania około 100 kilometrów.

Produkcja BMW i4 ma odbywać się wyłącznie w zakładach w Monachium, a więcej szczegółów i zdjęcia wnętrza mamy poznać już wkrótce.

SUVy z serii iX, czyli nowy technologiczny flagowiec BMW Group

BMW iX to pierwszy SUV marki zaprojektowany od podstaw wyłącznie do elektrycznego napędu, a przy tym pojazd charakteryzujący się bardzo kontrowersyjną stylistyką (znów chodzi tu o przednią atrapę grilla), pierwsze dwa modele to BMW iX xDrive40 i BMW iX xDrive50 i właśnie weszły na rynek i mają konkurować z z Teslą Model X, Jaguarem I-Pace'em czy Audi e-tronem. Praktyczne nadwozie w założeniach ma zapewnić więcej komfortu i przestrzeni niż spalinowe odpowiedniki, a mocny elektryczny napęd zapewni nawet nieco sportowych emocji. iX to duży SUV, który wymiarami jest zbliżony do spalinowego modelu X5.

Producent przy okazji premiery serii iX zwraca uwagę na odpowiedzialność za środowisko przy produkcji podzespołów np. wykorzystywanie energii z OZE do produkcji aut, silniki elektryczne BMW iX mają konstrukcję umożliwiającą rezygnację z tzw. metali ziem rzadkich a surowce do produkcji akumulatorów takie jak lit i kobalt, są nabywane z kontrolowanych źródeł.

Osiągi i ładowanie nowych SUVów

Układ napędowy BMW iX xDrive50 składający się z jednego silnika na przedniej i jednego na tylnej osi rozwija łączną moc ponad 370 kW (500 KM) i umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 5,0 s. Napęd BMW iX xDrive40 o mocy ponad 240 kW (300 KM) zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w nieco ponad 6,0 s.

Silnik elektryczny, skrzynia biegów i elektronika mocy BMW iX są zintegrowane we wspólnej obudowie. Kompaktowa konstrukcja zwiększa również sprawność układu napędowego. Na tle konkurencji BMW iX charakteryzuje się wyjątkową wydajnością, której towarzyszą dodatkowo optymalne właściwości aerodynamiczne i inteligentna lekka konstrukcja. Umożliwiło to uzyskanie średniego zużycia energii wg WLTP poniżej 21,0 kWh/100 km w BMW iX xDrive50 i poniżej 20,0 kWh/100 km w BMW iX xDrive40.

Podobnie jak silniki elektryczne i elektronika mocy, także akumulator wysokonapięciowy BMW iX jest elementem technologii BMW eDrive opracowanej autorsko przez BMW Group. Jest on umieszczony nisko w podłodze pojazdu i stanowi integralną część karoserii. W porównaniu z poprzednią generacją akumulatorów, grawimetryczna gęstość energii akumulatora litowo-jonowego wzrosła o kolejne 20 procent.

Nowa technologia ładowania BMW iX umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym o bardzo wysokiej mocy. Akumulator wysokonapięciowy BMW iX xDrive50 można ładować z mocą do 200 kW. Maksymalna moc ładowania BMW iX xDrive40 wynosi 150 kW. Dzięki temu w ciągu 10 minut można zwiększyć zasięg o ponad 120 km (xDrive50) i 90 km (xDrive40). W obu modelach poziom naładowania akumulatora wysokonapięciowego można zwiększyć z 10 do 80 procent całkowitej pojemności w niecałe 40 minut.

Ceny modeli prezentują się następująco: xDrive40 — od 357 900 zł natomiast xDrive50 — od 429 900 zł