Organizator: Grupa MTP

Nowa strategia marki Kia „Movement that inspires” ogłoszona!

Podziel się

Podczas cyfrowej prezentacji 15 stycznia, marka Kia ogłosiła szczegóły dotyczące nowych celów i strategii marki. W ten sposób odkrywa resztę kart swojej przyszłości po niedawnej efektownej prezentacji nowego logotypu i nowego hasła „Movement that inspires”. Znamy więc „Plan S” strategię wdrażania zrównoważonych rozwiązań mobilności, która obejmuje premierę 7 nowych modeli elektrycznych do 2027 roku oraz stawia na recykling materiałów.

Zmiana kierunku całej korporacji

Podczas prezentacji marka zasygnalizowała odejście od swojego tradycyjnego modelu biznesowego opartego na sprzedaży samochodów. Oprócz nowego sloganu – „Movement that inspires” – Kia przedstawiła również informacje na temat nowej strategii, dzięki której zamierza wyjść poza produkcję aut i stworzyć dla klientów zrównoważone rozwiązania z zakresu mobilności.  Ponadto usunięto słowo „Motors” z samej nazwy firmy (Kia Motors Corporation), co dodatkowo wzmacnia przekaz o zmianie. Firma zatem rozszerzy działalność na nowe obszary biznesowe oraz takie, które dopiero powstaną. Opracuje też innowacyjne produkty i usługi mobilne, które poprawią codzienne życie jej klientów.

Ho Sung Song, Prezes i Dyrektor Generalny Kia Corporation, powiedział:

„W Kia wierzymy, że transport, mobilność i przemieszczanie się stanowią prawo człowieka. Naszą wizją jest tworzenie zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności nie tylko dla klientów, ale dla całych społeczności oraz społeczeństw na świecie. Dziś zaczynamy wprowadzać tę wizję w życie, przedstawiając nowy cel i nową strategię marki w przyszłości”.

Prezentację „New Kia Brand Showcase” można zobaczyć na platformie YouTube, na oficjalnym kanale Kia Polska:

https://www.youtube.com/watch?v=e_1M08yvVXA

Pierwszy elektryk Kia nowej generacji już w 2021!

W sumie do 2027 roku ma się pojawić 7 nowych modeli. Pierwszy z samochodów elektrycznych nowej generacji zostanie zaprezentowany już niedługi, bo w pierwszym kwartale 2021 roku, co odzwierciedla zdecydowane skoncentrowanie się firmy na elektromobilności. Nowy model, skonstruowany na nowej platformie E-GMP, pod względem stylistyki będzie nawiązywać do crossoverów i zapewni zasięg ponad 500 kilometrów. Przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki czas ładowania akumulatora wyniesie poniżej 20 minut. Będzie to pierwszy model, który trafi do sprzedaży z nowym logo Kia.

Do 2025 roku, dzięki coraz liczniejszej gamie samochodów elektrycznych, Kia zamierza zwiększyć udział w rynku aut elektrycznych do 6,6%. Już rok później sprzedaż samochodów typu BEV marki Kia ma wynieść 500.000 egzemplarzy rocznie.

W nadchodzących tygodniach Kia przedstawi więcej informacji na temat nowej stylistyki przyszłych modeli, która również odzwierciedla transformację marki.

Karim Habib, Wiceprezes i Dyrektor Kia Global Design Center, mówi:

„Chcemy, aby nasze samochody zapewniały instynktowną i naturalną obsługę, która ułatwi codzienne życie naszych klientów. Naszym celem jest zaprojektowanie interfejsu, który będzie oryginalny i pomysłowy, i natychmiast rozpoznawalny jako element ekscytujących samochodów elektrycznych marki Kia. Pomysły naszych designerów i cel marki przenikają się bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. W centrum tego, co tworzymy są nasi klienci”.

 

Rozwój przyjaznych dla środowiska usług z zakresu mobilności

Kolejnym celem strategicznym firmy Kia w ramach „Planu S” jest dywersyfikacja działalności. Działalności, która ma polegać na oferowaniu przyjaznych dla środowiska usług z zakresu mobilności, skoncentrowanych na pojazdach elektrycznych i na jeździe autonomicznej w największych miastach świata.

Ponadto Kia zacieśni współpracę i ustanowi partnerstwa z globalnymi firmami, które  zajmują się rozwiązaniami z zakresu mobilności, aby zdywersyfikować usługi związane z mobilnością w strategicznych regionach świata. W 2018 roku Kia zainwestowała w firmę Grab – największą, która oferuje usługi przewozowe, dostawy żywności i rozwiązania płatnicze w Azji Południowo-Wschodniej – oraz, w marcu 2019 roku w indyjską firmę Oli, która oferuje przejazdy typu peer-to-peer, dysponuje taksówkami, zapewnia dostawę żywności i inne usługi związane z mobilnością.

Kia tworzy również inne usługi związane z mobilnością, w tym WiBLE – wspólne przedsięwzięcie typu car-sharing z firmą Repsol, głównym hiszpańskim koncernem energetycznym, oferowane w Madrycie. W usłudze WiBLE, wprowadzonej na rynek we wrześniu 2018 roku, dostępnych jest 500 Kia Niro w wersji hybrydowej typu plug-in. WiBLE jest jednym z najbardziej udanych programów w Europie z zakresu tzw. mobilności współdzielonej i ma ponad 130.000 zarejestrowanych użytkowników. We wrześniu 2020 roku, we Włoszech i w Rosji, została uruchomiona nowa usługa – KiaMobility. W najbliższych latach zostanie ona wprowadzona na kolejnych rynkach, co znacznie przyspieszy transformację firmy Kia w dostawcę rozwiązań z zakresu mobilności.