Organizator: Grupa MTP

Nowy rok przynosi nowe marki motoryzacyjne w Europie

Podziel się

Wraz z nowym rokiem na rynku europejskim pojawi się kilka nowych marek, głównie z Chin, które podejmują śmiałą próbę włączenia się w elektromobilną rewolucję w Europie. Praktycznie wszystkie "nowe twarze" na rynku starego kontynentu, będą prezentować samochody elektryczne.

Producenci z Azji, coraz śmielej pokazują swoje rodzime konstrukcje w Europie

Zwrot w kierunku elektromobilności jest szansą na odważne wejście na rynek europejski, zwłaszcza dla chińskich producentów, którzy mają już niezbędne doświadczenie w produkcji aut elektrycznych. Dlatego jednym z ważnych trendów na rynku europejskim w tym roku będzie debiut kilku nowych marek oferujących elektryki oraz nowe rozwiązania w dziedzinie marketingu i użytkowania aut. 

Ekonomia współdzielenia coraz popularniejsza na rynku aut

Koncepcja wspólnego użytkowania, carsheringu czy też system abonamentowy, to rozwiązania z pod znaku ekonomii współdzielenia, które stają się coraz popularniejsze na całym świecie. 

W tym duchu chce działać w Europie chiński producent Lynk & Co, który na wiosnę rusza ze sprzedażą w europie, właśnie w systemie abonamentowym. Użytkownik takiego auta, stanie się członkiem sieci użytkowników i będzie mógł np. zarabiać na udostępnianiu swojego auta innym kierowcom. Marka z Chin jest siostrą Volvo, co na pewno ułatwia jej start na starym kontynencie. Jesteśmy ciekawi, jak taka koncepcja zadziała w Europie. 

Inwazja elektryków z Chin

Dawne brytyjskie MG to od jakiegoś czasu chińskie MG, które teraz chce rozszerzyć ofertę i zasięg poza Wielką Brytanię i Norwegię, gdzie pojawiała się do tej pory. Planowane jest wprowadzenie kompaktowego, elektrycznego SUV-a o nazwie ZS EV, który ma kosztować niecałe 32 tys. euro i wygląda bardzo przekonująco (zdjęcie poniżej) 

 

Oprócz znanego już nieco MG, pojawi się kilka zupełnie nowych i (jeszcze) tajemniczych dla nas marek:

Aiways zaprezentuje ciekawie wyglądającego U5, którego będzie można kupić jedynie online i nie w salonie, tylko poprzez sieć sklepów elektronicznych - to bardzo ciekawa koncepcja marketingowa, ale czy zadziała w Europie, nie wiadomo... 

Kolejne Chińskie marki, Nio i BYD również ogłosiły wprowadzenie w 2021 na rynek europejski swoich modeli. Ekspansja rozpoczną od Norwegii, gdzie rynek elektryków jest najbardziej chłonny i przyjazny (pond 54% nowych auto w 2020 było elektrycznych)

 

Nie tylko Chińczycy planują ekspansję, bo w końcówce roku amerykańska marka Lucid planuje wejść do Europy z e-sportowym autem Air (zdjęcie poniżej), a luksusowy oddział Hyundaia, czyli Genesis również rozpocznie sprzedaż w Europie i wiele wskazuje na to, że w kolejnym roku pojawi się też w Polsce.