Organizator: Grupa MTP

Nowy wariant Porsche Taycan zaprezentowany. Poznajcie Cross Turismo

Podziel się

Premiera nowej wersji bardzo chwalonego Porsche Taycan, stała się faktem. Tym razem Porsche zaprezentowało wersję Cross Turismo, kontynuując elektryczną ofensywę w swoim portfolio. Linia całkowicie elektrycznych samochodów sportowych, zyskała wszechstronny model z napędem na cztery koła co czyni go wersją bardziej terenową.

Taycan w wersji do zadań specjalnych

Nowy elektryk od Porsche może być w zasadzie dalekim kuzynem Cayenne, jeśli chodzi o uniwersalność i terenowe zacięcie. Podobnie jak sportowa limuzyna Taycan, nowy Taycan Cross Turismo korzysta z innowacyjnego napędu elektrycznego o architekturze 800 V. Nowe, zaawansowane technicznie podwozie z napędem na wszystkie koła oraz adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym zapewnia bezkompromisową dynamikę również poza utwardzonymi drogami. Czterdzieści siedem milimetrów dodatkowej przestrzeni na głowy podróżujących na tylnych fotelach i ponad 1200 litrów przestrzeni ładunkowej, z dostępem przez dużą tylną pokrywę, sprawiają, że Taycan Cross Turismo jest pojazdem naprawdę wszechstronnym.

Cztery warianty z 4x4 w standardzie i zawieszeniem pneumatycznym

Samochód będzie oferowany w czterech odmianach. Standardowe wyposażenie każdej z nich obejmuje akumulator Performance Plus o łącznej pojemności 93,4 kWh. Gama wariantów obejmuje:

  • Taycan 4 Cross Turismo o mocy 280 kW (380 KM), moc w trybie overboost z Launch Control: 350 kW (476 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 5,1 s, prędkość maksymalna: 220 km/h, zasięg (WLTP): 389-456 km
  • Taycan 4S Cross Turismo o mocy 360 kW (490 KM), moc w trybie overboost z Launch Control 420 kW (571 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 s, prędkość maksymalna: 240 km/h, zasięg (WLTP): 388-452 km
  • Taycan Turbo Cross Turismo o mocy 460 kW (625 KM), moc w trybie overboost z Launch Control 500 kW (680 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 3,3 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, zasięg (WLTP): 395-452 km
  • Taycan Turbo S Cross Turismo o mocy 460 kW (625 KM), moc w trybie overboost z Launch Control 560 kW (761 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 2,9 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, zasięg (WLTP): 388-419 km

Sportowa sylwetka i design zbliżony do conceptu Mission E

Design modelu Taycan Cross Turismo jest bardzo zbliżony do wyglądu koncepcyjnego studium Mission E Cross Turismo, zaprezentowanego podczas salonu samochodowego w Genewie w 2018 r. Jego sylwetkę definiuje sportowa, opadająca ku tyłowi linia dachu, przez projektantów Porsche nazywana „flyline”. Elementy wzornictwa odwołującego się do świata off-roadu obejmują nakładki nadkoli, unikalne dolne części przedniego i tylnego zderzaka oraz progi. Z pakietem Off-Road Design nowy Taycan Cross Turismo zyskuje specjalne klapy w rogach przedniego i tylnego zderzaka oraz na końcach progów. Z jednej strony podkreślają one efektowny wygląd, z drugiej – zapewniają ochronę przed uderzeniami kamieni.

Sportowe akcesoria: nowy tylny bagażnik i rowery elektryczne Porsche

Specjalnie dla modelu Taycan Cross Turismo inżynierowie i projektanci Porsche opracowali nowy tylny bagażnik, który mieści do trzech rowerów i wyznacza standardy pod względem kompaktowych gabarytów oraz łatwości obsługi. Bagażnik ma uniwersalną konstrukcję – może służyć do przewożenia różnych typów rowerów. Jedną z innowacyjnych cech, jakie go wyróżniają, jest możliwość otworzenia tylnej pokrywy nawet z przymocowanymi rowerami. Równocześnie Porsche prezentuje dwa wysokiej klasy rowery elektryczne: eBike Sport oraz eBike Cross. Ponadczasowe wzornictwo i mocna, zrównoważona technika napędu sprawiają, że są one idealnie dopasowane do charakteru Cross Turismo.

Samochód trafi na rynek latem 2021 roku, a ceny będą się rozpoczynać od 436 tysięcy złotych w wersji 4S Cross Turismo.