Organizator:

SEAT z trzema nowościami - mają poprawić mobilność w ruchu miejskim

Podziel się

Podczas 9. edycji Smart City Expo World Congress w Barcelonie SEAT ogłosił trzy nowości w ramach autorskiej strategii miejskiej mobilności.

SEAT Urban Mobility to nowy oddział biznesowy hiszpańskiej marki odpowiedzialny za wszystkie kwestie dotyczące produktów, usług oraz platform obsługujących miejską mobilność. W celu kompleksowego rozwoju projektów SEAT Urban Mobility będzie kontynuował współpracę z miastami i przedstawicielami administracji publicznej. Wśród głównych zadań nowego oddziału znajdzie się również analiza zrównoważonego charakteru pojazdów zaprojektowanych do miejskiej mobilności. Przykładem takiego samochodu jest SEAT Minió, zaprezentowany podczas ostatniej edycji Mobility World Congress. – Strategiczny oddział SEAT Urban Mobility otwiera nowy, kluczowy etap w ewolucji marki – zapewniał podczas konferencji prasowej 19 listopada Luca de Meo, Prezes SEAT-a 

SEAT-a e-Scooter zaprezentowany 

Pierwszą premierą koordynowaną przez nową jednostkę będzie wejście na rynek całkowicie elektrycznego pojazdu e-Scooter, planowane na 2020 rok. SEAT zawarł umowę z barcelońskim producentem skuterów Silence, który zajmie się montażem pojazdów marki w swoich zakładach zlokalizowanych w Molins de Rei, w połowie drogi między Barceloną a Martorell. – Dążymy do tego, aby stać się sojusznikiem miast, a projekt e-Scooter to odpowiedź SEAT-a na rosnące zapotrzebowanie na bardziej zwrotne środki transportu – powiedział nowy szef SEAT Urban Mobility, Lucas Casasnovas – Nasza współpraca z Silence to dowód na to, że wspólne działanie dwóch partnerów owocuje zwiększoną wydajnością.

Koncepcyjny SEAT e-Scooter jest wyposażony w 7-kilowatowy silnik elektryczny o maksymalnej mocy 14,8 koni mechanicznych, zapewniający maksymalny moment obrotowy 240 Nm. Jest to ekwiwalent silnika spalinowego o pojemności 125 cm³. Skuter osiąga maksymalną prędkość 100 km/h i potrafi rozpędzić się do 50 km/h w 3.8 sekundy. Jedno ładowanie pozwala przejechać dystans 115 km (wynik testu WMTC).

Akumulator e-Scootera można łatwo wyjąć i ładować w domu lub na publicznych stacjach. Ponadto w prototypie uwzględniono bagażnik pod siodełkiem, który pomieści dwa kaski. Elektryczny pojazd połączony jest z aplikacją mobilną umożliwiającą śledzenie jego lokalizacji oraz poziomu naładowania baterii.

Nowy e-Kickscooter

Kolejnym projektem biura jest elektryczna hulajnoga e-Kickscooter, która poszerzy ofertę elektrycznych jednośladów firmy zaprezentowaną w 2018 roku wraz z premierą modelu SEAT eXS. Model hulajnogi SEAT-a została wzbogacona o dwa niezależne układy hamulcowe i akumulator o znacznie większej od poprzednika pojemności, który umożliwia pokonanie trasy 65 km po jednym naładowaniu.

DGT 3.0: dla lepszej komunikacji samochodu z otoczeniem 

Na stoisku SEAT-a zaprezentowano także nową inicjatywę firmy – DGT 3.0. To pilotażowy projekt stworzony we współpracy z hiszpańskim urzędem ds. ruchu drogowego. Inicjatywa ma pozwolić na opracowanie narzędzi umożliwiających wymianę informacji między pojazdem a sygnalizacją świetlną i tablicami informacyjnymi na autostradach w czasie rzeczywistym. Wśród głównych celów przedsięwzięcia wymieniane są poprawa płynności ruchu drogowego, zwiększenie bezpieczeństwa, a także większy komfort jazdy.