Organizator: Grupa MTP

Sportowe auta od Adama Rzepeckiego na Poznań Moto Fest

Podziel się

W ramach pikniku motoryzacyjnego nie mogło także zabraknąć atrakcji dla miłośników wyścigów rajdowych. O tę część ekspozycji zadbają Adam Rzepecki i BASENHURT A&T RACING TEAM.

Adam Rzepecki, kierowca zespołu BASENHURT A&T RACING TEAM już od 8 lat ściga się w wyścigach samochodowych. Oprócz występów na poznańskim torze zespół ma na swoim koncie występy na terenie całej Europy. Podczas Poznań Moto Fest będzie mogli zobaczyć dwa niecodzienne auta wyścigowe, jakie BASENHURT A&T RACING TEAM posiada w swojej kolekcji. 

Mitsubishi Lancer Evolution VIII

Określane jako "rodzinna drogowa rajdówka", ponieważ Lancer Evo jest kojarzone z tras rajdowych. Jest to ósma odsłona Evolution, czyli sportowej gamy Mitsubishi. Każdy fan gier samochodowych kojarzy to auto. Dla wielu jest to marzenie z dzieciństwa. Modele posiadają silnik turbodoładowany o pojemności dwóch litrów o mocy 280 KM, jednak egzemplarz zespołu potrafi osiągnąć około 360 KM. Silniki w tych samochodach mają duży potencjał i są podatne na liczne przeróbki i udogodnienia niczym z filmu "Szybcy i Wściekli" czy gry "Need for Speed". Dodatkowo Evo wyposażone jest między innymi w większy intercooler Mishimoto, większą chłodnicę Mishimoto, układ dolotowy AEM z filtrem stożkowym, lepsze cewki zapłonowe, a także przelotowy 3-calowy układ wydechowy firmy GReddy dający piękny dźwięk. Cała moc jest przekazywana na wszystkie 4 koła. 

Renault Clio IV RS CUP

Jest oparte na sportowej seryjnej wersji Clio, Clio R.S., którą można spotkać na ulicy. Ten model został wyprodukowany w fabryce Renault Sport, dzięki czemu ma dużo wspólnego z Formułą 1. Posiada czterocylindrowy rzędowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1618 cm3. To już czwarta odsłona wyścigowej wersji Clio, która kontynuuje sukcesy poprzednich modeli Clio III RS CUP, Clio II RS CUP oraz Clio I RS CUP. Moc obecnego modelu to aż 240 KM przy wadze zaledwie 1080 kg. Wszystko dzięki braku wnętrza, wstawieniu klatki i sportowego kubełkowego fotela. W połączeniu z sekwencyjną skrzynią biegów auto robi się konkurencyjne skłonne pokonać na torze o wiele mocniejsze seryjne auta. Wyposażone jest również w wyścigowe hamulce oraz sportowe zawieszenie dające autu lepsze dostosowywanie się do toru.