Organizator:

Volkswagen i Citroen również rozwijają sprzedaż online

Podziel się

To kolejne dwie marki, które wzorem Toyoty postanowiły położyć większy nacisk na obsługę klienta przez internet.

Kolejne dwie marki postanowiły jeszcze mocniej otworzyć się na możliwość zakupu samochodu przez internet. Jakiś czas temu informowaliśmy o tym w kontekście Toyoty, która otworzyła wirtualny salon, pozwalający na wybór zakup nowego domu bez wychodzenia z domu. Rozwój tej gałęzi samochodowego biznesu przewidywał w rozmowie z nami Wojciech Drzewiecki z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Po niespełna miesiącu należy przyznać mu rację. 

Możliwość internetowej konsultacji uruchomił Volkswagen. Usługa e-home ma pozwolić na wybór odpowiedniego samochodu, a następnie połączenie z ekspertem niemieckiego koncernu. Producent chwali się przy tym, że do nawiązania połączenia nie jest konieczne pozostawienie żadnych danych kontaktowych - wszystko odbywa się automatycznie zaraz po kliknięciu w odpowiedni przycisk na stronie. - Eksperci Volkswagen e - Home s ą do dyspozycji w godzinach 10:00 - 20:00 i dysponuj ą odpowiedni ą wiedz ą , a by kompleksowo wesprze ć klientów podczas zakupu auta . Nasz ą intencj ą jest znal ezienie wymarzonego samochodu i opracowanie optymalnej oferty dla ka ż dej osoby, która zdecyduje si ę na kontakt z nami poprzez wideokonferencję – mówi Mateusz Delikat, ekspert Volkswagen e-Home. Aby skorzystać z usługi należy wejść na stronę https://odreki.volkswagen.pl/

Na podobny krok zdecydował się Citroen, który także udostępnił swoim klientom możliwość skorzystania z wirtualnego salonu. Kontakt z handlowcem francuskiej marki jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu, lub komunikatorów online, takich jak Skype, Messenger, czy WhatsApp. Producent zdecydował się również na digitalizację usług związanych z opieką posprzedażową. Zdecydowaną większość usług serwisowych można zamówić door-to-door.