Organizator: Grupa MTP

Yaris z 4x4? Poznajcie nową wersję Cross Adventure

Podziel się

Yaris to jeden z najpopularniejszych i najlepiej ocenianych samochodów na świecie. Nie dziwi, więc rozwijanie modelu przez producenta. Wersję Cross pokazano już 2020 roku, teraz zaprezentowano jej ulepszoną wersję – Yaris Cross Adventure z napędem 4x4 i dodatkowymi trybami jazdy.

Nowe twarze sprawdzonego modelu

Toyota Yaris została niedawno samochodem roku, co nie dziwi biorąc pod uwagę jej stosunek jakości do ceny oraz to, że jest niezmiennie w ścisłej czołówce najlepiej sprzedających się samochodów w Europie. Kwestią czasu była wersja bardziej „terenowa” i już w 2020 na fali wszechobecnych crossoverów pojawiła się Toyota Yaris Cross, podniesiona o 30 mm względem standardowej wersji, wyposażona w 3 cylindowy silnik 1,5 l o mocy 116 KM – oczywiście hybrydowy.

Japończycy poszli za ciosem i „uterenowili” tego małego miejskiego crossovera prezentując wersję Yaris Cross Adventure, która zyskała napęd 4x4 i charakter prawdziwego SUV-a. Odmiana Adventure podkreśla, że samochód powstał z myślą o podróży również z dala od miejskich ulic, ułatwiając odkrywanie nowych krajobrazów i cieszenie się jazdą poza głównymi szlakami.

Hybryda 4 generacji i AWD-i

Zarówno Cross jak i wersja Cross Adventure wyposażono w napęd hybrydowy czwartej generacji dostępny jest we wszystkich wersjach Yarisa Cross. Jego podstawą jest 1,5-litrowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 116 KM, pracujący w cyklu Atkinsona. Napęd zadebiutował już w nowym Yarisie hatchback. Jego wydajność sprawia, że według przewidywań producenta emisja CO2 w napędzanym na przednie koła Yarisie Cross wyniesie około 100 g/km, a w wersji z inteligentnym napędem AWD-i mniej niż 110 g/km.

Yaris Cross to jedyny subkompaktowy, hybrydowy SUV, który oferuje inteligentny napęd na cztery koła AWD-i. System automatycznie przełącza się z napędu na przód na napęd na wszystkie koła w zależności od warunków na drodze, zapewniając pasażerom wyższy poziom bezpieczeństwa. Ponadto inteligentny napęd AWD-i w standardzie ma dwa dodatkowe tryby – Trail i Snow, które kierowca może samodzielnie włączyć, żeby zwiększyć stabilność prowadzenia auta w wymagających warunkach.

 

System Smart Connect

Cross został wyposażony w opcję połączenia bezprzewodowego ze smartfonem za pośrednictwem Toyota Smart Connect – to pierwszy kluczowy model Toyoty, który oferuje tego rodzaju wsparcie obsługi różnych urządzeń mobilnych. Centralnym elementem systemu jest 9-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości. Łatwa w obsłudze nawigacja korzysta z aktualizacji map pobieranych z chmury, informacji o ruchu drogowym i wypadkach, a także wyszukiwarki punktów docelowych. Przy pomocy aplikacji MyT właściciele Yarisa Cross mogą przesyłać z telefonu do nawigacji plan podróży i ustawienia klimatyzacji jeszcze zanim wsiądą do auta. System pozwala też na zdalne otwarcie i zamknięcie samochodu. Toyota Smart Connect będzie dostępny już od wersji Comfort z Pakietem Tech.

Toyota Teammate Advanced Park

System Toyota Teammate Advanced Park zapewnia dodatkowy poziom bezpieczeństwa i wygody w zatłoczonym miejskim środowisku. Obsługiwany jest przy pomocy intuicyjnych przycisków wyświetlanych na ekranie. Zaawansowany półautomatyczny system parkowania Toyota Teammate Advanced Park ułatwia zajęcie miejsca postojowego przy mniejszej liczbie manewrów dzięki kamerze 360 stopni. System automatycznie kieruje, przyspiesza i hamuje bez absorbowania kierowcy. Kamera 360 stopni oraz półautomatyczny system Toyota Teammate Advanced Park występują standardowo z układem monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), układem ostrzegania o ruchu z tyłu pojazdu z hamowaniem awaryjnym oraz układem detekcji przeszkód (ICS) z automatycznym hamowaniem, które poprawiają bezpieczeństwo i wygodę kierowców na zatłoczonych miejskich ulicach.

Toyota Smart Cargo

Priorytetem dla projektantów Yarisa Cross było stworzenie auta praktycznego i wszechstronnego. Samochód wyposażony jest w elektryczną klapę bagażnika z czujnikiem wykrywającym ruch stopą, a także regulowaną podłogę bagażnika, dzięki której można uzyskać bezpieczny schowek lub jeszcze większą przestrzeń bagażową. Pojemny bagażnik może zostać powiększony przez złożenie oparć tylnej kanapy, które są dzielone w proporcji 40:20:40, co pozwala na złożenie każdego siedzenia oddzielnie. Dzięki temu nie ma problemów z przewiezieniem nart, roweru czy kilku walizek na tygodniowy urlop. Bagaż można bezpiecznie przymocować do przygotowanych w tym celu zaczepów.

Toyota Yaris Cross została zaprojektowana dla europejskich klientów i jest produkowana w Valenciennes we Francji. Auto będzie dostępne w przedsprzedaży w drugim kwartale 2021 roku, a oficjalna sprzedaż rozpocznie się we wrześniu 2021 roku.