Sponsor


Partner


Główny Partner Radiowy



Główny Patron Internetowy



Strategiczny
Partner Telewizyjny



Patroni Medialni

























Partner Wydarzenia









Nowe Audi Q7 podczas Poznań Motor Show

Sportowy duch, wydajność, najwyższej jakości komfort. Ta najbardziej wyczekiwana premiera klientów marki Audi będzie miała swoje miejsce już w kwietniu w Poznaniu.

Prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego mówi: „Nowe Audi Q7 to obraz naszych kompetencji w zakresie lekkiej konstrukcji, wydajności i systemów wsparcia“

  • Nowe Q7: 325 kg lżejsze i blisko 26 procent bardziej wydajne
  • Pierwsza w segmencie SUV-ów premium hybryda typu plug-in
    z silnikiem wysokoprężnym i napędem na cztery koła quattro

Nowym Audi Q7, koncern z Ingolstadt wyznacza standardy w segmencie SUV-ów premium. Ciężar zmniejszony o 325 kg i nisko położony środek ciężkości sprawiają, że samochód jest bardzo zwrotny. Jest przy tym najbardziej przestronnym modelem w segmencie. Chociaż jego wymiary zewnętrzne zmniejszyły się, to wnętrze oferuje teraz znacznie więcej miejsca dla pasażerów i bagażu. Innowacyjne systemy wsparcia i infotainment, stawiają nowego SUV’a na czołowym miejscu w swej klasie. Wydajne jednostki napędowe zużywają średnio 26 procent mniej paliwa.

Prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego tak mówi o nowym modelu: „Nowe Q7 to odzwierciedlenie najwyższych kompetencji Audi. Ciężar samochodu mniejszy o 325 kg to nowy rekord w tym segmencie. Auto jest teraz o blisko 26 procent bardziej wydajne, a na dodatek wyposażono je
w najnowsze systemy wsparcia, systemy infotainment i connect.“

Masa własna nowego Audi Q7 to zaledwie 1995 kg (w wersji 3.0 TDI) – to najlżejszy model w tej klasie. W porównaniu do poprzednika, waży o 325 kg mniej. Dzięki lekkiej, wielomateriałowej konstrukcji karoserii i dzięki nowemu podwoziu, samochód jest bardzo wygodny, a jednocześnie charakteryzuje się typowymi dla Audi sportowymi osiągami i niskim współczynnikiem emisji dwutlenku węgla. Inżynierom z Ingolstadt udało się w nowym Q7 znacznie zmniejszyć zużycie paliwa: aż o 28 procent w silniku TFSI i o 23 procent w jednostce TDI.

Jednostki napędowe nowego Audi Q7 charakteryzują się najlepszymi parametrami
w segmencie dużych SUV-ów z napędem na cztery koła. Silnik 3.0 TDI o mocy 200 kW (272 KM) i motor 3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 KM), rozpędzają nowe Audi Q7 od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy (TFSI) lub w 6,3 sekundy (TDI). Wysokoprężna jednostka V6 spala średnio zaledwie 5,7 l oleju napędowego na 100 km (149 g CO2 na km).

Audi Q7 ustanawia nowe standardy w obszarze  koncepcji obsługi, systemów infotainment, connectivity i systemów wsparcia kierowcy. Na pokładzie znajdziemy tu zarówno Modułowy System Infotainment drugiej generacji, jak i wirtualny kokpit Audi virtual cockpit. Nowy element: MMI all-in-touch z dużym panelem dotykowym sprawia, że obsługa wszystkich systemów jest dziecinnie prosta. Rozbudowane usługi Audi connect, Audi tablet dla pasażerów siedzących z tyłu oraz dwa systemy nagłaśniające oferujące dźwięk w formacie 3D, to kolejne atrakcyjne innowacje. Nowością jest także możliwość zintegrowania smartfona z Google Android Auto i z Apple CarPlay. Nowe Audi Q7 to jeden z pierwszych na świecie samochodów, w którym dostępne są te funkcje.

Niewątpliwą atrakcją tego modelu jest bogate portfolio nowych systemów wsparcia kierowcy, oferujące nawet takie rozwiązania jak adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z asystentem jazdy w korkach. Na świecie nie ma obecnie pojazdu, który w standardzie oferowałby więcej.

Audi Q7 e‑tron quattro, które na rynku pojawi się za jakiś czas, będzie pierwszą w ofercie czterech pierścieni hybrydą typu plug-in z silnikiem wysokoprężnym. Dysponujące mocą systemową 275 kW (373 KM) i systemowym momentem obrotowym rzędu 700 Nm, będzie zarazem pierwszą w segmencie SUV-ów premium dieslowską hybrydą typu plug-in z napędem na cztery koła quattro. Spalanie wyniesie zaledwie 1,7 litra oleju napędowego na 100 km (mniej niż 50 g CO2 na km), a jedno pełne ładowanie akumulatora wystarczy by pokonać odcinek 56 km.

 

Wstecz

Współpraca Medialna